Perussuomalaiset vaikuttivat Salon budjettivaltuustossa

Salon Perussuomalaiset valtuutetut tekivät valtuuston talousarviokokouksessa 10.12. kaksi muutosesitystä ja kaksi pontta.

Kumpikin ponsi liittyi maahanmuuttoon. Ne kuuluivat näin:

“Salon kaupunki vetoaa Maahanmuuttovirastoon, ettei uusia vastaanottokeskuslupia anneta enää Salon alueelle.”

ja

“Salo ei nosta pakolaiskiintiötään tulevana vuonna (20–40). Salo sitoutuu etsimään keinoja maahanmuuton kustannusten hillitsemiseksi kaupungissa.”

Kumpikin ponsistä äänestettiin nurin, mutta Perussuomalaiset eivät sentään jääneet yksin. ensimmääinen ponsi kaatui lukemin 19-32 ja toinen 22-29. Asenteet alkavat muuttua, kun viimeistään nyt todellisuus siitä, ettei Suomeen saapuvilla turvapaikkaturisteilla ole mitään hätää, alkaa selvitä.

Salon Perussuomalaiset esittivät, että Veturitallin (taidemuseo) tuloihin lisätään 50 000 euroa. Tämä hyväksyttiin yksimielisesti. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että taidemuseon lipputulot tuplataan.

Perussuomalaisten aloitteesta Kaivolassa säilyy päivähoito. Perussuomalaiset esittivät investoinneista poistettavaksi 480 000 euroa, joka olisi käytetty Inkereelle tarvittaviin muutostöihin. Esitysw meni läpi. Perussuomalaisten mielestä idea muutostöistä oli älytön, kun Inkereellä on jo nyt sisäilmaongelmia.

Kirjoitettu 16.12.2015