Salon Perussuomalaisilta oma säästölista

Salon seudun Perussuomalaiset ovat julkaisseet oman säästölistansa, joka sisältää vähintään kahden miljoonan euron vuotuiset säästöt. Mukana eivät ole virkamiesten esitykset, vaan ideat ovat omia.Listalla ovat mm. Veturitallin lakkautus, maahanmuuttajapalveluiden karsiminen, lastensuojelun ennaltaehkäisy sekä tyhjien kiinteistöjen huutokauppaaminen. Kahdesta viimeisestä Perussuomalaisten valtuustoryhmä on jo jättänyt aloitteen.

Perussuomalaiset haluavat muiden toimien lisäksi aloittaa organisaatiomuutoksen uudelleen alhaalta ylös. Perussuomalaiset pitävät jo pitkällä olevaa organisaatiomuutosta epäonnistuneena. Hallinnosta ja johdosta ei saatu lähellekään sitä säästöä, jota haettiin. Ketään ei loppupeleissä irtisanottu, eivätkä toimintatavat ole muuttuneet.

Helppoa eiorganisaatiotyön uusiminen tule olemaan, mutta se on pakko tehdä. Toinen vaihtoehto on karsia tuntuvasti tekeviä käsiä, kouluja, päiväkoteja ynnä muuta. Sitä perussuomalaiset eivät voi hyväksyä. Perussuomalaiset tekivät säästölistan siksi, että muuten kaupunki ei pysy budjetissa. Tämä on helposti nähtävissä kahden kuukauden raporteista. Nyt tarvitaan pikaisia toimia. 20 miljoonan veropotti lamautti säästämisen, mutta vastuullista talouspolitiikkaa on jatkettava.

Lue lista kokonaisuudessaan säästölista-linkin takaa.

Kirjoitettu 19.4.2014